Німецькі автомобільні концерни «Фольксваґен» і «Порше» мають спільне коріння і акціонерів, але останнім часом не можуть жити в злагоді. Замість співпраці – війна. Хто кого з’їсть? У четвер можливе рішення.
Щоб зрозуміти сімейний конфлікт між найбільшим у Європі автомобільним концерном «Фольксваґен» і виробником престижних спортивних легковиків «Порше», треба зазирнути далеко в минуле.
У 30-ті роки ХХ-го століття талановитий німецький інженер і конструктор Фердінанд Порше заснував на півдні Німеччини фірму, назвали його ж ім’ям . Водночас він розробив для тодішніх німецьких правителів – нацистів – завод «Фольксваґен» і спроектував першу модель «народного автомобіля» – «Жука». У Порше було двоє дітей: син Фердінанд «Феррі» й дочка Луїза. Після його смерті акції концерну «Порше» вони розділили між собою.
Давид проти Голіафа
Сьогодні онуки легендарного конструктора ведуть між собою запеклу боротьбу. З одного боку – голова наглядової ради «Фольксваґена» Фердінанд Пієх (син Луїзи), з іншого – Вольфґанґ Порше, інтереси якого представляє голова ради директорів концерну Венделін Відекінґ.
Саме він, Відекінґ, на початку 90-х вивів «Порше» з кризи, збільшивши його вартість від 300 мільйонів до 25 мільярдів євро. Відекінґ – найдорожчий німецький топ-менеджер. Кажуть, що його річна зарплата – 80 мільйонів євро. Сп’янілий від успіху Відекінґ задумав купити «Фольксваґен». «Ми хочемо придбати «Фольксваген». Це наш єдиний намір, – заявляв Відекінг самовпевнено.
Якби це сталося, Давид проковтнув би Голіафа. Але шеф «Порше» переоцінив свої сили і концерн загруз у багатомільярдних боргах. Тепер уже «Фольксваґен» погрожує прибрати до своїх рук «Порше». Фердінанд Пієх хоче бачити «Порше» десятим брендом «Фольксваґена» в одній компанії з «Ауді», «Шкодою», «Буґатті» та іншими.
Шкода іміджу
Очевидно, що концерни співпрацюватимуть, але невідомо в якій формі. Рішення очікують у четвер, коли збереться на засідання наглядова рада «Порше». Схоже, що нащадки Порше домовилися між собою. Результатом, як очікують, стане відставка керівника «Порше» Відекінга.
Тим часом тривала суперечка шкодить іміджу обох компаній. Так вважає майже половина – 47 відсотків – опитаних покупців автомобілів. Кожен п’ятий опитаний вважає, що суперечка шкодить передусім «Порше», натомість шість відсотків повідомили про погіршення ставлення до «Фольксваґена». Переважна більшість – майже дві третини опитаних – не відчувають симпатій до жодного з концернів.
Автор: Роман Гончаренко
Редактор: Леся Юрченко